Food

FOOD: Wat eten wij als gezin van vijf? Ons weekmenu

Ik ben gek op koken maar na een hele dag werken is het toch altijd wel fijn als het eten snel op tafel staat. Helaas kookt mijn man niet, nou ja ik zeg helaas maar echt erg is het niet want nu ben ik altijd degene die uiteindelijk bepaald wat er op tafel komt. We experimenteren graag met nieuwe recepten en pinterest is my best friend. 

Op Boost Your Kids zal ik zo nu en dan een weekmenu delen.  We proberen veel te variëren maar als er iets echt lekker is komt het wel voor dat we het een periode om de week eten of misschien soms wel twee weken achter elkaar.

Maandag
Taco’s: Afgelopen maandag  moest ik na werk nog de weekboodschappen doen omdat we daar in het weekend niet aan toe gekomen waren. Daarom kozen we voor de maandag wat makkelijks. Niet heel gezond maar iedereen is er gek op. Aangevuld met mais, avocado, sla en tomaat wordt het nog enigszins een beetje gezond.

Dinsdag
Full Color ovenschotel: Een super makkelijke en voedzame groenteschotel. Ik gooi een ovenschaal vol met allerlei mooie gekleurde groente zoals paprika (alle kleuren), rode ui, courgette, zoete aardappel en kip mergez worstjes. Een gegarandeerd succes en weinig afwas.

Woensdag
Indiase curry: Dit is een van de gerechten die vaak terugkomt in ons weekmenu. Er zijn zoveel verschillende varianten van curry. Deze keer wordt het een milde curry met kippendijen, bloemkool, doperwten, aardappels, een heleboel kruiden en kokosmelk. Lekker met basmatirijst en/of papadums.

Donderdag
Dungesneden biefstuk met knoflookolie, geroosterde zoete aardappel en gegrilde aubergine en courgette: Ik haal mijn vlees altijd bij een Turkse slager en laat daar dan de biefstuk in dunne plakjes snijden. Deze plakjes bak ik altijd heel kort op een tepanyaki plaat en smeer ze na het bakken in met knoflookolie. De zoete aardappel gaat in blokjes in de oven en de courgette en aubergine smeren we ook in met knoflookolie en gaan daarna op de grill pan.

Vrijdag
Risotto: Ik hou van risotto!  Risotto is my quilty pleasure,  daar kan je me echt ’s nachts voor wakker maken. Wij maken het meerdere keren per maand en meestal variëren we dan met de ingredienten. Vandaag wordt het een vegetarische variant met venkel en kastanje champignons.

Zaterdag
Home made kipnuggets met patatjes: Zaterdag eten wij meestal of frietjes of maken we een grote pan soep. Deze keer is het snackzaterdag en maak ik zelf kipnuggets van kipfilet en die bakken we in de oven, net als de frietjes.

Zondag
Pasta Pesto met garnalen en spinazie: We sluiten de week af met een heerlijke pasta pesto. Ik maak de pesto altijd zelf en sindsdien zweer ik daarbij. Nooit meer pesto uit een potje. De pesto gaat heerlijk door pasta samen met garnalen en de spinazie. Een lekker stukje ciabatta erbij en de maaltijd is compleet.

Ik hoop dat ik jullie eventueel wat heb kunnen inspireren en mochten jullie een recept uitgewerkt willen hebben hoor ik dat graag in de reacties of stuur een mailtje naar info@boostyourkids.nl

Charelle Pieters
Charelle Pieters

Hi, Ik ben Charelle (34), getrouwd met Brighton en mama van Sem (15), Ezra (10) en Nouri (3). Vanaf 1 maart jl. run ik Boost Your Kids. Dit is waar mijn hart ligt. Kinderen, schrijven en een gezonde levensstijl. Ik hoop dit samen met mijn team en jullie tot een groot succes te maken. Naast BYK werk ik parttime als project assistent. We wonen in de randstad maar mijn droom is om ooit nog eens richting het zuiden te gaan en een oude woonboerderij kopen en deze helemaal op te knappen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *