a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

Image Alt
  /    /  april

Bewegen is gezond. Ons lichaam is gemaakt om veel te bewegen en om af en toe lekker uit te rusten. Vandaag de dag bewegen we veel minder dan nodig is. Ook het coronavirus speelt daarin een grote rol. We zijn niet alleen minder gaan bewegen, maar ook ongezonder gaan eten. Een groot deel van de kinderen is dan ook zwaarder geworden. Doordat we minder bewegen, meer snacken en een gewichtstoename zien, wordt nog maar eens onderstreept hoe belangrijk bewegen is. Een fitter kind zal door meer bewegen zijn of haar techniek, coördinatie, kracht, uithoudingsvermogen en snelheid zien verbeteren. In dit artikel delen we een aantal handige tips om je kind meer te laten bewegen. Lees je verder?

Het begon met een ontwikkelingsonderzoek toen mijn kinderen 2 jaar oud waren. Ja, een tweeling. Mijn lieve zoon en dochter. Na deze onderzoek werd mij medegedeeld dat mijn dochter nooit gewoon naar school zou kunnen gaan. Waarom en hoe ze daarbij kwam werd mij niet verteld. Ik was ontzet, verbaasd en had zoiets van “dat zullen we wel zien!”. Niet wetende dat dit het begin was van een lange reis. Een reis met veel pijn, verdriet, uitdaging en dromen. Ik neem jullie mee in deze reis en voor mij voelt het fijn om dit nu eindelijk te kunnen delen.

Zo is je dochter een kleuter die overal op springt, dan is ze een tiener die al heel wat dingen overwint, maar dan komt de puberfase eraan en is het tijd om alles te vertellen van de menstruatie. Je kleine meid wordt dan een vrouw en viert dit als eerste met jou. Heel bijzonder, maar ook een tijd vol met prikkels, krampen, moodswings en kiezen voor de juiste verzorging. Kortom hoe bereid je je dochter voor op wat komen gaat, lees je mee?