a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

BOEKRECENSIE+WINACTIE: Moederschap met 2 vingers in de neus en een middelvinger in de lucht – Nina Swaans

Ik krijg er jeuk van op plekken waar ik niet kan krabben. Nu denk je vast, waarvan krijg je dan jeuk?  Nou van die “vinger wijzende boeken” die je precies vertellen hoe alles moet en waarin (bijna) geen ruimte is voor een ander idee of mening. Want O NEE, dat is slecht. En doe je het niet zo, maar lekker op je eigen manier dan moet je ook nog oppassen dat je de moedermaffia niet achter je aankrijgt. Toen ik de titel van dit boek las dacht ik YES YES YES! Een boek met fijne tips en tricks (waar geen onderwerp wordt geschuwd), maar ze geeft ook aan welke adviezen je beter een dikke middelvinger kunt geven. En welk advies dat voor jou is, alles is goed. Want in de periode dat ik zwanger ben (nu bijna 16 weken) heb ik mijn middelvinger al heel wat keren willen opsteken. Wil je meer weten over dit boek en mee willen doen aan de winactie…keep reading!

Het boek van Nina Swaans zet nog voor de inhoudsopgave heerlijk de toon met een tip die iedere zwangere vrouw moet horen en waar ik het helemaal mee eens ben. Ik heb er zo om moeten gniffelen. Ze schrijft “de eerste tip; hangt er as we speak een zwangerschapsbal rond je nek? GET RID OF IT! Hoe zou jij het vinden als je heel de dag gestoord wordt door een penetrant geklingel terwijl je een boek probeert te lezen of een interview wilt volgen. Je baby heeft zijn/haar handen al vol aan de geluiden van je hartslag, ademhaling, stem en spijsvertering, dus val het niet lastig met onnodige herrie. Nou, Nina… de toon is gezet en ik hou ervan.

In totaal heeft het boek 114 hoofdstukken met niet alleen handige informatie met daarbij dus ook de nodige persoonlijke verhalen en meningen, maar zorgt Nina er ook voor dat daarbij nog super handige tips staan waardoor je denkt AHA! Natuurlijk kun je uit het boek meenemen want je zelf wilt. Ze schroomt niets en wind nergens zijden doekjes om. Het is tenslotte wat het is, en het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Onderwerpen als de vagina, aambeien (wat een irritant probleem is dat, en ik kan het weten), tranen, wanhoop en pijn komen dan ook gewoon terug. Net zoals de onderwerpen spelen, slaap, luiers, hangtieten en liefde. In welke fase je ook zit van je zwangerschap (begin, einde) of als je kindje al geboren; alles wordt besproken.

Wil jij nou ook net zoals ik gewoon handige tips krijgen van iemand die het moederschap zelf heeft ervaren en daardoor precies weet wat wel en niet werkt, waar je op zou kunnen letten of wat je direct kunt laten varen dan is dit boek echt een must read. Daarom vind ik het ook zo leuk dat ik maar liefst drie exemplaren van het boek van Nina mag weggeven. Lees hieronder hoe je mee doet en maak kans!

WINACTIE!

Wat moet je hiervoor doen?

• Volg Boost your Kids op Instagram en/of Facebook;
  • Tag een vriendin (via FB of Instagram) die dit boek ook super leuk zou vinden;
  • Vertel ons hieronder waarom jij dit boek graag zou willen winnen.
We maken de 3 gelukkige winnaars bekend op maandag 18 oktober aanstaande via Facebook en Instagram!
Het moederschap met twee vingers in de neus en één middelvinger in de lucht | Nina Swaans | Praktisch handboek voor de onverschrokken jonge moeder met allerlei handige tips om naar eigen inzicht toe te passen – óf aan je laars te lappen | Uitgeverij Lannoo | Prijs € 17,99 | Te koop bij o.a. Bol.com

Ik ben Isabelle, geboren in 1985 en ben mede-eigenaresse van Boost your Health en Boost your Kids en daarnaast partime werkzaam bij een autoverhuurbedrijf. Na heel lang nadenken heb ik in februari 2019 de knoop doorgehakt; ik wil een kindje! Er is alleen 1 probleem, ik ben namelijk al 8 jaar single. Via blogs op Boost your Kids neem ik jullie mee in het hele proces naar het uiteindelijk ontvangen van het gouden zaad. Als mommy to be hoop ik jullie te inspireren met mijn verhaal en leuke blogs.