a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

FOOD: 5 Tips voor moeilijke eters

Moeilijke eters, het lijken er steeds meer te worden. Waarbij het ene kind soms alles lust en het andere kind steeds minder. Het blijft een gevecht, maar hoe kun je je kind nu helpen om toch enigszins wat naar binnen te krijgen? Wij delen 5 handige tips met jou!

Afleiding

Als je kinderen nog klein zijn, dan kun je ze vaak afleiden en zo toch nog op een manier voldoende binnen laten krijgen. Bij de ene werkt dit perfect en bij de andere een stuk minder. Maar proberen kan altijd! Vertel een verhaaltje en neem daar een hapje in mee en wie weet werkt dit goed en gaat het kind beter eten.

Drinken

Sommigen drinken wel bij het eten en anderen juist weer niet. Toch is het soms een stimulans om na een hap groenten of iets anders wat ze minder graag lusten een slok water te nemen en het zo dus ook makkelijker weg te krijgen. Niet ideaal, maar alle beetje helpen!

Gebruik het intelligente groentebord

We hebben er al eerder over geschreven, het unieke HAK groentebord waarin een kuiltje verwerkt zit, zodat je kind toch iets meer groenten eet dan hij of haar zelf denkt. Ideaal om zo het kind steeds meer te laten eten. Kinderen eten namelijk structureel te weinig groenten en dat moet anders. Probeer tussendoor ook rauwkost of maak een smoothie van groenten.

Verstop de groenten

Je kunt bijvoorbeeld een tomatensaus maken met courgette, uit, knoflook en noem maar op en deze pureren en ze proeven geen anderen groenten en of stukjes. Sommige kinderen worstelen met structuur en zo maak je het gemakkelijk toch gezond.

Maak een feestelijk bord

Ben jij al bekend met de monkeyplatter? Dat is een bord met veel verschillende dingen zoals rauwkost, kleine crackers, groente, fruit, noten en noem maar op. Door verschillende dingen aan te bieden, gaan ze ook meer op onderzoek uit en kiezen voor het proeven van verschillende dingen. Het is de ideale manier om je kind gevarieerd te laten eten. Dit kun je uit school maken of in plaats van het avondeten. Liefst natuurlijk wel zo gezond mogelijk 🙂

Heb jij nog aanvullende tips voor slechte eters? Deel ze dan met ons hieronder!

Ik ben Melinda van Rossen, mede bossbabe van Boost your Kids en Boost your Health en moeder van een tweeling (j/m) van 8 jaar. Ik schrijf voornamelijk over dingen die mij opvallen in de media, taboes of eigen ervaringen met betrekking tot de opvoeding.

Post a Comment