a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

FOOD: Lekkere lunch opties voor drukke mama’s

 Je kent het wel! Druk, druk even snel een lunch naar binnen werken.
Vaak wordt het dan een ongezonde lunch. In mijn strijd tegen de kilo’s ben ik de uitdaging aan gegaan om elke dag een gezonde lunch te eten.

Thuis maak ik vaak een soepje of een uitgebreide gezonde lunch waar de kids dan uiteraard ook van eten maar onderweg is dat toch wat lastiger. Toch denk ik dat je best goed en gezond kan eten als je onderweg of aan het werk bent. Maak ‘s avonds even 20 minuten vrij om voor jezelf wat lekkers klaar te maken. Met een beetje planning is het best goed te doen.

Met dit lijstje heb je iedere werkdag een heerlijke gezonde lunch.

Salade
Een heerlijke salade mag natuurlijk niet ontbreken in de werkweek.
Wat heb je nodig? Sla naar keuze, tomaatjes, komkommer, bosuitjes. Proteïne naar keuze (tonijn, zalm, gerookte kipfilet etc), noten, gekookt ei en eventueel nog hüttekase of feta. Een beetje pasta erdoor kan natuurlijk ook.
Voorbereiding: Kook het eitje. Snijd alle groente, het eitje en de proteïne. Voeg alles samen in een bakje en voeg de hüttekase of feta toe. Doe de noten in een apart zakje. Voeg de noten toe aan de salade vlak voordat je gaat lunchen en eet smakelijk!

Wraps
Een gevulde wrap is een heerlijk en goed vullende lunch.
Wat heb je nodig? Volkoren wraps (of eventueel een bieten- wortel wrap), sla naar keuze, Proteïne naar keuzen (kipfilet, zalm, tonijn), komkommer, tomaat en eventueel Philadelphia light of hüttekase.
Voorbereiding: Besmeer de wrap met Philadeplhia of hüttekase. Leg de kipfilet of andere proteïne op de zuivelspread en leg alle groente erop. Voeg eventueel wat zout/peper toe. Rol de wrap in aluminium- of plasticfolie.

Springrolls
Dit is mijn eigen favoriet, dit kan ik elke dag eten.
Wat heb je nodig? Rijstvellen (verkrijgbaar bij de toko), cocktailgarnalen of surimisticks, veldsla, wortel julienne, koriander, komkommer, bosuitjes en natuurlijk sojasaus
Voorbereiding: Snijd de sla en koriander fijn, de bosuitjes in ringetjes en de komkommer in reepjes. Week de rijstvellen 5 seconden per vel in warm water. Vervolgens beleg je de rijstvellen met alle ingredienten en de garnalen bovenop. Vouw de zijkanten naar binnen en rol de rijstvellen op. Verpak ze in een bakje en maak een apart zakje of bakje met de sojasaus en sluit deze goed. 

Omelet
Met eieren kan je heerlijk variëren. Heb jij deze varianten al eens geprobeerd?
Spinazie omelet met zalm
Wat heb je nodig? 3 eieren, handje verse spinazie, uitje, eventueel knoflook en gerookte zalm.
Voorbereiding: Kluts de eieren, beetje olijfolie in de pan, uitje en knoflook in de pan. Voeg de spinazie toe, als deze iets geslonken is voeg je de geklutste eieren toe. Bak de omelet. Laat deze even afkoelen en leg de zalm erop en rol de omelet als een wrap.

Groente omelet met sojasaus
Wat heb je nodig? 3 eieren, roerbakgroente naar keuze en sojasaus.
Voorbereiding: bak de roerbakgroente in een koekenpan en kluts de eieren met wat peper en zout. Voeg een scheutje sojasaus toe aan de geklutste eieren en voeg de eieren toe aan de gebakken roerbakgroente. Bak de omelet. Snijd de omelet in slices en stop ze in een bakje. Ready to go!

Courgette omelet met Parmezaanse kaas
Wat heb je nodig? 3 eieren, halve courgette en Parmezaanse kaas.
Voorbereiding: Rasp de courgette, kluts de eieren en rasp de Parmezaanse kaas. Bak de courgette en voeg de geklutste eieren toe. Strooi wat Parmezaanse kaas over de omelet. Bak de omelet. Snij de omelet in slices.
Enjoy!

Gezonde snacks
Naast deze heerlijke lunches heb ik ook een lijstje gemaakt met makkelijke gezonde meeneemsnacks. Drze kan je prima meenemen in een bakje naar je werk. Maak dit de avond van tevoren al klaar.
Fruit: fruit is onmisbaar. Elke dag 2 stuks fruit of een lekkere fruitsalade is een must. Neem elke dag fruit mee.
Noten: Een zakje met ongezouten en ongebrande noten is een heerlijk tussendoortje.
Groente: Tegenwoordig zijn er super veel snackgroente verkrijgbaar vul een bakje met verschillende snackgroentes en je hebt altijd iets lekkers tussendoor.
Bananenbrood: Bak in het weekend een bananenbrood en snijd deze in plakken. Verpak deze per plak en leg ze in de vriezer. Zo kan je af en toe een lekkere plak bananenbrood meenemen.
Pure chocolade: Deze guilty pleasure is best geoorloofd. Een heerlijk stukje pure chocolade (85% cacao of meer) is ook een heerlijk tussendoortje wat gewoon kan!!

Ben jij ook een drukke mama en heb je nog tips voor ons? Stuur dan een mailtje naar info@boostyourkids.nl

Post a Comment