a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

HEALTH: 5 Tips voor gezonde voeding voor kinderen & baby’s in de supermarkt

Pas sloegen verschillende instanties alarm, want de supermarkt staat vol met slechte voeding voor kinderen en baby’s. Er zijn inmiddels ook te veel keuzes en er blijkt vooral geen minder suiker gebruikt te worden. De kans dat je kind dus te veel suiker in neemt is groot. Wij gingen op zoek naar gezondere keuzes en hebben hiervoor 5 handige tips om je kind(eren) gezond(er) te laten eten met producten uit de supermarkt. Lees je mee?

Kies voor puur

Het beste is natuurlijk altijd gewoon veel groenten en fruit en ook in de supermarkt vindt je dit terug. Zodra je binnenloopt wordt je al aangetrokken door de fantastische kleuren en de vele keuzes op dit gebied. Puur onbewerkt eten is voor je kinderen het beste en hier heb je dan ook volop keus.

Lees etiketten

Het is misschien vervelend maar etiketten lezen is echt belangrijk. Vooral als je twijfelt over keuzes en mogelijkheden in de supermarkt voor je kind(eren). Vaak zitten de eerste 2 ingrediënten het meeste in het product. Dus als deze suiker bevatten, kunt je ervan uitgaan dat er heel veel suiker in zit. Weet je dat suiker wel 20 verschillende benamingen heeft? Mocht je het lastig vinden, dan kun je altijd kijken wat de calorieën en hoeveelheid suiker is per 100 gram. Vergelijk producten en kijk wat de beste optie is. Helaas is er nog geen systeem waarbij je kunt kijken of producten gezond, minder gezond of echt ongezond zijn. Probeer met je gezonde verstand te kijken en kies bewust wat de gezondste optie is.

Gezond ontbijten is niet moeilijk

Ontbijten met ontbijtgranen, ontbijtdrankjes of andere voorverpakte ontbijt dingen is niet echt gezond. Kies daarom voor pure producten zoals yoghurt, kwark, havermout, een spelt/volkoren boterham met gezond beleg. Of maak een heerlijke groene smoothie. De mogelijkheden zijn er voldoende, maar kies hierbij ook pure onbewerkte producten, deze bevatten aanzienlijk minder suiker.

Stop met slechte tussendoortjes

Kies voor tussendoortjes zoals fruit, noten, een gezonde muffin (sommige kun je zelfs maken met groenten erdoor heen), een rijstwafel met pure pindakaas of een smoothie (let op dat je niet meer dan 1 stuk fruit erin plaatst als je kind al fruit heeft gehad). Producten zoals koeken, chocolade en snoep zijn goed voor heel af en toe maar probeer hier doordeweeks niet te veel aan toe te geven.

Drink water of kies voor deze opties

Ik heb zelf mijn kids al vroeg water leren drinken, ondanks dat de ene het net wat fijner vindt dan de andere heb ik ook wat gezondere opties gevonden. Je kunt water met fruit, groente of kruiden een andere smaak geven, heel leuk om hier mee te variëren. Ook kun je gezonde(re) limonadesiroop kiezen zoals Coolbear of Teisseire. Ook pure groente- of fruitsappen kun je geven, je kunt deze eventueel nog wat aanmengen met water. In pakjes zit ontzettend veel suiker, dus dat is niet aan te raden. Wij nemen deze soms mee als traktatie als we een leuk uitje gaan doen, maar voor school gebruiken we deze nooit. 

Laat hieronder weten of je deze tips fijn vond en of je deze wellicht al toepast in jouw gezin!

Ik ben Melinda van Rossen, mede bossbabe van Boost your Kids en Boost your Health en moeder van een tweeling (j/m) van 8 jaar. Ik schrijf voornamelijk over dingen die mij opvallen in de media, taboes of eigen ervaringen met betrekking tot de opvoeding.

Comments: 1

Post a Comment